Stress..

Hallådär i stugan, dagen har varit hyfsat stressig måste jag säga, det börjar med att jag vaknar kvart i 10 av att det ringer på mobilen, så jag svarar, och då vare tydligen så att jag hade ett bestämmt möte idag vilket jag helt och hållet hade glömt bort...
så jag har 30 min på mig att ta mig ner på stan, jag slänger i mig nå käk, och nå slöa kläder och tar första bästa buss ner till stan, när jag väl kommer ner så är jag likt förbannat en kvart sen, så det var ju inte så positivt, mötet handlar om kursen jag ska gå nu som är på 5 veckor... en  såkallad "söka jobb kurs" vi gick enbart igenom allt som skulle hända på dom där 5 veckorna och jag menar det är väl ngt man ändå kan ta på telefonen? men tydligen inte...
efter mötet så tog jag en promenad från stan ända hem till teg/böleäng, det var nog länge sedan jag hade såna köldskador alltså det var helt sinnessjukt kallt, gick varken att andas eller röra på ngn kroppsdel.
när jag kommer hem så sätter jag mig vid datorn, jag hinner väl kanske sitta 15 min innan pappa klampar in! han skulle till sundsvall för att hälsa på frugan hans, så han skulle ha med ngt hemifrån, så tänkte jag att om ändå pappa ska till sundsvall så kan han ju släppa av mig i hörnefors hos mamma, så jag slängde ihop mina tränings saker och tog med alla klubbor.. i bilen hade jag och pappa ett väldigt givande samtal där vi kom fram till att jag skulle få mer pengar i månaden att röra mig med, vilket jag självklart var helnöjd men!
När jag väl kommer hem till mamma så äre rätt lugnt och skönt faktist bortsett från alla hundar som springer runt, men det har man ju lärt sig leva med...
klockan blir uppemot halv 6 då börjar jag röra mig mot hörnefors simhall för att sola och basta bastu lite, galet skönt måste jag säga, kommer att göras många fler gånger.
19.00 Tränings dags kliver in i hallen och jag hinner inte mer än in på banan så ropar fotbollstränaren per på mig, han ville prata med mig om uppkommande säsong om jag skulle var kvar i föreningen eller hur jag skulle göra, hur som helst vi pratade typ 1/3 av träningen så när jag väl fick börja träna var det bara att köra stenhårt i 45 min... efter träningen var det snabbt ut från hallen för att hoppa in i bilen, jag har alltså 5 min på att ta mig från hallen till busstation i hörnefors, så stressen var ett faktum, men som vanligt när man stressar och kommer dit så är ju såklart bussen sen så allt detta i onödan.
när jag kommer in till umeå igen så skulle jag ringa min syster för att dom skulle hämta upp mig på tegsbron och skjutsa hem mig till böleäng men hur lätt är det att ringa någon när den personen sitter och pratar i telefonen med ngn annan  person, vid den här tidpunkten kände jag inget hopp, haha det är svinkallt jag står 4 km från mitt hem, vad gör jag?
allt ordnade sig till slut efter många minuters väntande i kylan.
Äntligen hemma i värmen, efter en halv timme så ringer älsklingen, kunde inte ha kommit vid ett bättre tillfälle, trött, frusen, sur och ofräsch, då kan verkligen min babyy få mig på bättre humör, det är det ända bra med tjejer, skämt åsido.
vi pratar en timme kanske sen kommer yidde över, så vi softade ett tag bara snacka skit sen satt vi på filmen "Never back down" sinnessjukt bra film alltså! yidde hade aldrig sett den, jag tror han diggade den starkt! så nu har jag varit ensaam i en timme kanske sen yidde for hem, nu känner jag hur tröttheten börjar slå till så det är väl dags att sluta innan jag ordbajsar alldeless för mycket.

Take care & sleep tight!


Kommentarer
Postat av: Nikki

Bögblogg (A)

2009-01-18 @ 09:45:50
Postat av: Anonym

såå jäääävla fikus du är

störande

2009-01-25 @ 02:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0